Jak dwóch mało doświadczonych ludzi w branży gier stworzyło grę, która od od fazy beta nie schodzi z piedestału świata gier? Wiele osób pewnie zadaje sobie to pytanie, w końcu Marc Merrilla specjalizował się i zapewne nadal jest specjalistą od marketingu, a Brandon Beck jak podaje leagueoflegends.wiki jego specjalności to media, rozrywka i kapitał własny oraz jest mistrzem survivalu, potrafi przez 3 dni żyć wyłącznie na witaminach i dietetycznym Dr. Pepper.
Twórcy League of Legends dostrzegli potencjał w opcjonalnych płatnościach takich jak zakup skinów i ogólnie dodatków wizualnych nie wpływających na rozgrywkę. Musiało im się wszystko nieźle kalkulować jeżeli od samego początku gra była w nowym modelu sprzedaży Free2Play, czyli za możliwość gry nie dostawali od użytkowników złamanego grosza.
Rezultat na pewno przebił ich oczekiwania, gra odniosła sukces i zdetronizowała konkurencję. Ciężko powiedzieć, co tak naprawdę było kluczem do sukcesu, czy model Free2Play, czy oparcie rozgrywki w już znanej wcześniej wersji z dodatku do Warcraft-a III. Moim zdaniem na sukces wpłynęły wszystkie dodatkowe smaczki takie jak każda postać stworzona w tym Universum miała swoją krótką historie opisującą, co działo się przed tym nim wstąpiła do LoL'a, Easter egg mnóstwo smaczków dla osób uważnie śledzących mapę i historie.
Wraz z rozwojem gry dała się we znaki pobłażliwość dla graczy, ponieważ kary za uporczywe lub dokuczliwe wyzywanie oraz przekleństwa w grze są rzadko karane, a jeśli już, kara jest stopniowana czasowo w zależności od wcześniejszy kar. Reasumując jeśli wcześniej byłeś karany to kara będzie troszkę dłuższa.
Kończąc mam kilka informacji, może bardziej ciekawostek.
Dane podane w (Milionach)
Przychody, 2015 – konsole
- Call of Duty: Advanced Warfare, Activision, $355
- FIFA 15, EA, $332
- Grand Theft Auto V, Take-Two Interactive, $322
- Destiny, Activision, $291
- Call of Duty: Black Ops 3, Activision, $224
- FIFA 16, EA, $212
- Fallout 4, Bethesda Softworks, $108
- Star Wars Battlefront, EA, $106
- Madden NFL 16, EA, $76
- Madden NFL 15, EA, $73
Przychody, 2015 – PC
- League of Legends, Tencent/Riot Games, $1,628
- CrossFire, SmileGate, $1,110
- Dungeon Fighter Online, Neople, $1,052
- World of Warcraft, Activision, $814
- World of Tanks, Wargaming.net, $446
- Lineage I, NCSOFT Corporation, $339
- Maplestory, Nexon, $253
- DOTA 2, Valve Corporation, $238
- Counter-Strike: Global Offensive, Valve Corporation, $221
- Grand Theft Auto V, Take-Two Interactive, $205
Przychody, 2015 – Mobline
- Clash of Clans, Supercell, $1,345
- Game of War: Fire Age, Machine Zone, $799
- Puzzle & Dragons, Gungho Online Ent. Inc, $729
- Candy Crush Saga, King Digital, $682
- MonsterStrike, Mixi, $674
- Candy Crush Soda Saga, King Digital, $518
- Fantasy Westward Journey, NetEase, $451
- Colopl Rune Story, COLOPL NI Inc, $356
- Disney Tsum Tsum, LINE Corp, $326
- Boom Beach, Supercell, $297
Czy jest to zagadką że pierwsze miejsca w przychodach otwierają tytuły z modelem Free2Play,
A zamykają je tytuły płatne?
Dane te wyglądają imponująco ale nie ma się co dziwić to jest bardzo popularna gra z przemyślanym modelem biznesowym :)
OdpowiedzUsuń