Ads 468x60px

środa, 22 lutego 2017

Sukces z Kalifornii, czyli jak robić gry.


Jak dwóch mało doświadczonych ludzi w branży gier stworzyło grę, która od od fazy beta nie schodzi z piedestału świata gier? Wiele osób pewnie zadaje sobie to pytanie, w końcu Marc Merrilla specjalizował się i zapewne nadal jest specjalistą od marketingu, a Brandon Beck jak podaje leagueoflegends.wiki jego specjalności to  media, rozrywka i kapitał własny oraz jest mistrzem survivalu, potrafi przez 3 dni żyć wyłącznie na witaminach i dietetycznym Dr. Pepper.

Twórcy League of Legends dostrzegli potencjał w opcjonalnych płatnościach takich jak zakup skinów i ogólnie dodatków wizualnych nie wpływających na rozgrywkę. Musiało im się wszystko nieźle kalkulować jeżeli od samego początku gra była w nowym modelu sprzedaży Free2Play, czyli za możliwość gry nie dostawali od użytkowników złamanego grosza.

Rezultat na pewno przebił ich oczekiwania, gra odniosła sukces i zdetronizowała konkurencję. Ciężko powiedzieć, co tak naprawdę było kluczem do sukcesu, czy model Free2Play, czy oparcie rozgrywki w już znanej wcześniej wersji z dodatku do Warcraft-a III. Moim zdaniem na sukces wpłynęły wszystkie dodatkowe smaczki takie jak każda postać stworzona w tym Universum miała swoją krótką historie opisującą, co działo się przed tym nim wstąpiła do LoL'a, Easter egg mnóstwo smaczków dla osób uważnie śledzących mapę i historie.

Wraz z rozwojem gry dała się we znaki pobłażliwość dla graczy, ponieważ kary za uporczywe lub dokuczliwe wyzywanie oraz przekleństwa w grze są rzadko karane, a jeśli już, kara jest stopniowana czasowo w zależności od wcześniejszy kar. Reasumując jeśli wcześniej byłeś karany to kara będzie troszkę dłuższa.

Kończąc mam kilka informacji, może bardziej ciekawostek.

Dane podane w (Milionach)


Przychody, 2015 – konsole 

  1. Call of Duty: Advanced Warfare, Activision, $355
  2. FIFA 15, EA, $332
  3. Grand Theft Auto V, Take-Two Interactive, $322
  4. Destiny, Activision, $291
  5. Call of Duty: Black Ops 3, Activision, $224
  6. FIFA 16, EA, $212
  7. Fallout 4, Bethesda Softworks, $108
  8. Star Wars Battlefront, EA, $106
  9. Madden NFL 16, EA, $76
  10. Madden NFL 15, EA, $73

Przychody, 2015 – PC

  1. League of Legends, Tencent/Riot Games, $1,628
  2. CrossFire, SmileGate, $1,110
  3. Dungeon Fighter Online, Neople, $1,052
  4. World of Warcraft, Activision, $814
  5. World of Tanks, Wargaming.net, $446
  6. Lineage I, NCSOFT Corporation, $339
  7. Maplestory, Nexon, $253
  8. DOTA 2, Valve Corporation, $238
  9. Counter-Strike: Global Offensive, Valve Corporation, $221
  10. Grand Theft Auto V, Take-Two Interactive, $205

Przychody, 2015 – Mobline

  1. Clash of Clans, Supercell, $1,345
  2. Game of War: Fire Age, Machine Zone, $799
  3. Puzzle & Dragons, Gungho Online Ent. Inc, $729
  4. Candy Crush Saga, King Digital, $682
  5. MonsterStrike, Mixi, $674
  6. Candy Crush Soda Saga, King Digital, $518
  7. Fantasy Westward Journey, NetEase, $451
  8. Colopl Rune Story, COLOPL NI Inc, $356
  9. Disney Tsum Tsum, LINE Corp, $326
  10. Boom Beach, Supercell, $297

Czy jest to zagadką że pierwsze miejsca w przychodach otwierają tytuły z modelem Free2Play,
A zamykają je tytuły płatne?

1 komentarz:

  1. Dane te wyglądają imponująco ale nie ma się co dziwić to jest bardzo popularna gra z przemyślanym modelem biznesowym :)

    OdpowiedzUsuń

 

REKLAMA

SpisBlog

RAKLAMA

Katalog-blogow.pl

REKLAMA

 
Blogger Templates